Wyszukiwarka internetowa Google

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie, którą śmiało można już nazwać potęgą w świecie Internetu. Powstała w 1998 roku firma skupiała się przede wszystkim na wyszukiwania i katalogowaniu informacji znalezionych w sieci. Dzisiaj to wielkie przedsiębiorstwo skupiające w sobie wiele projektów i spółek dotykających praktycznie każdy obszar życia. Wyszukiwarkę Google wyróżnia stały i potęgowy rozwój technologiczny. Dzięki zastosowaniu coraz nowocześniejszych algorytmów, również sztucznej inteligencji, odpowiedź na zapytanie użytkownika staję coraz bardziej precyzyjne i trafione w sedno. Właśnie w tym celu wprowadzono nowe typy wyników wyszukiwania jak Mapy (serwis z miejscami i firmami ukazującymi ich lokalizację w świecie), Knowledge Graph (grafy wiedzy błyskawicznie odpowiadające na zapytanie internauty) oraz AdWords (płatne reklamy stanowiące dodatkową „tablicę ogłoszeniową”).

Jak wcześniej ukazaliśmy Google przywiązuje ogromną uwagę do jakości wyników wyszukiwania, co znacząco wpłynęło na rozwój branży SEO (optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek). Wraz z rozwojem wyszukiwarki powstały firmy oferujące pozycjonowanie stron, czyli usługę mającą na celu wywindowanie Twojej strony internetowym jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

W świecie Internetu Google to nie tylko wyszukiwarka, ale cały zestaw usług i narzędzi pomagających i ułatwiający życie użytkownika sieci. Poniżej kilka z nich:

  • Google Maps – serwis prezentujący mapę całego świata, służy jako nawigacja i drogowskaz
  • Google Analytics – zestaw narzędzi do analizy ruchu stron internetowych
  • Google Moja Firma – usługa wspomagająca prezentację firmy w sieci
  • Google Adwords – płatna reklama internetowa
  • Google Search Console – narzędzie do monitorowania strony, wspomagająca pozycjonowanie
  • Gmail – klient poczty
  • YouTube – serwis oferującą ogromną ilość materiałów video