Łatwo jest zapomnieć, że istnieją inne wyszukiwarki niż Google, ale jeśli twoja grupa docelowa mieszka w takich krajach jak Chiny, Korea Południowa czy Rosja, tracisz większość odbiorców, jeśli nie wyświetlasz się w tamtejszych wyszukiwarkach.
W Rosji Yandex jest zdecydowanie największą i najważniejszą wyszukiwarką. Ponad 57% rosyjskich internautów polega na Yandex'ie jako głównej wyszukiwarce, a obecnie jest numerem jeden wśród rosyjskich nieruchomości internetowych, więc rozpoczęcie pozycjonowania może okazać się strzałem w dziesiątkę. To nie tylko wyszukiwarka, ale także przeglądarka (YaBrowser), poczta elektroniczna, aktualności, mapy, płatne reklamy na rynek rosyjski, a także na Białorusi, w Kazachstanie, na Ukrainie i w Turcji.
Zasadniczo Google i Yandex nie różnią się zbytnio, a jeśli dobrze zoptymalizujesz swoją witrynę pod kątem Google, to pozycjonowanie w wyszukiwarce Yandex nie będzie trudne do opanowania. Jednak istnieją pewne różnice, o których powinieneś wiedzieć. Jeśli chcesz opanować pozycjonowanie w wyszukiwarce Yandex i odwołać się do zupełnie nowego rynku, pamiętaj o poniższych informacjach:
Jeśli posiadasz stronę internetową i chcesz dotrzeć do rosyjskojęzycznej publiczności, wybierz Yandex - a nie Google. Jak widać, istnieją pewne cechy szczególne w, o których należy pamiętać rozpoczynając pozycjonowanie, ale ogólnie zasady optymalizacji wydają się być uniwersalne.